Candidatul Blocului Electoral „Platforma Populară Europeană din Moldova” pentru funcția de primar al Chișinăului, Oazu Nantoi, constată că partidele corupte din Republica Moldova au prezentat date neveridice în rapoartele financiare la CEC.

„Concurenții electorali mint. Fie ei folosesc contabilitate dublă, fie fac presiuni administrative asupra agenților economici pentru a le oferi spații publicitare gratuit sau la prețuri virtuale. Asta înseamnă că aceste partide sunt corupte”, a declarat Oazu Nantoi.

Un calcul simplu arată că blocul PPEM a contractat în municipiul Chișinău 26 de panouri publicitare pentru două săptămâni, pentru care a achitat 120.000 de lei. În total, pe tot teritoriul țării blocul a cheltuit 223.000 de lei. În timp ce partidele care au utilizat sute de panouri timp de 2 luni au declarat cheltuieli derizorii și ireale pentru panotaj: Partidul Socialiștilor – 663.000 de lei; Partidul Liberal Democrat – 464.000 de lei; Partidul Liberal – 799.000 de lei; Partidul Democrat – 835.000 de lei.

Din datele prezentate la CEC, la prețurile de piață, aceste partide și-ar fi permis panouri de mărime standard în următoarea cantitate pentru 2 luni de campanie: PSRM – doar 46 panouri standard; PL – doar 70 panouri; PLDM – doar 33 (!) panouri; PD – doar 60 panouri.

„Oricine a fost în Chișinău în aceste zile vede că aceste partide au, de fapt, sute de panouri, inclusiv de dimensiuni gigantice care costă mii de euro pe lună. Dacă aceste partide deja utilizează în campania electorală contabilitate dublă și ascund cheltuielile reale, asta înseamnă că în interiorul lor există degradarea morală necesară pentru administrarea similară a bugetelor publice. Fac apel la cetățeni să nu voteze partidele corupte și să ne ajute prin vot să curățăm clasa politică, începând cu alegerile locale”, a subliniat Oazu Nantoi, în cadrul unui briefing de presă susținut la sediul PPEM.

Liderul Blocului Electoral „Platforma Populară Europeană din Moldova”, Iurie Leancă, a făcut un apel către societatea civilă să analizeze atent rapoartele financiare și să ofere o analiză imparțială și profesionistă a cheltuielilor partidelor în campania electorală.