Reducerea procedurilor birocratice, eficientizarea cheltuielilor publice și asigurarea transparenței sunt principalele obiective, propuse de fracțiunea Blocului Electoral „PPEM – Iurie Leancă”, astăzi, 24 mai 2016, în cadrul unei conferințe de presă dedicate „Săptămânii reformei Primăriei”.

Aceste constatări vin după ce, analizând structurii aparatului primăriei, consilierii municipali PPEM au identificat că activitatea unor direcții, secții și servicii, din cadrul Primăriei capitalei, se dublează, iar resursele umane sunt folosite ineficient. Astfel, doar pentru 23 de funcționari, care au atribuțiile specifice resurselor umane, ajung la 1 mln de lei pe an, iar pentru alți 123 de funcționari din cadrul subdiviziunilor economico-financiare, la aproximativ 6 mln de lei.

Totodată, analizând funcționarea prețurilor, s-a identificat că există funcții care nu sunt relevante pentru necesitățile actuale a cetățenilor, iar raportul funcțiilor publice de conducere și funcțiilor publice de execuție este de aproximativ unu la doi. PPEM a constatat că cu cât mai mare este numărul de funcționari, cu atât mai multe probleme există în capitală.

O altă problemă ține de agenții economici, care să treacă prin 11 instituții pentru a obține o prelungire a contractului de arendă sau autorizație de funcționare, având nevoie de peste 100 de acte, ceea ce demotivează agenții să desfășoare activități economice. În loc să investească în dezvoltarea afacerii și a municipiului, aceștia pierd timp și bani, din cauza birocrației excesive a primăriei și până la urmă renunță.

Ruslan Codreanu, consilier municipal și președintele organizației municipale a PPEM, este de părere că prin optimizarea și eficientizarea aparatului Primăriei se pot economisi bani, care ar putea fi cheltuiți pentru renovarea parcurilor, havuzurilor sau edificiilor istorice. „Potențialul de dezvoltare economic al mun. Chișinău nu este valorificat astăzi deloc, din cauza birocrației, din cauza lipsei de transparență din cauza funcționarilor ineficienți. Primarul general a creat un haos total, care convine PL. Cu cât mai mult am analizat documentele respective, cu atât mai mult realizam cât de dezastruoasă e situația”, a remarcat Ruslan Codreanu.

Pentru a soluționa aceste probleme, fracțiunea PPEM în consiliul municipal, propune optimizarea structurii primăriei și introducerea ghișeului unic, pentru a reduce numărul funcționarilor și cheltuielilor în cadrul primăriei mun. Chișinău, ce, la rândul său, va duce la diminuarea corupției și creșterii transparenței în activitățile funcționarilor primăriei.

Veaceslav Bulat, consilier municipal PPEM, a remarcat necesitatea creării unei direcții care să gestioneze patrimonial mun. Chișinău, în vederea excluderii tuturor speculațiilor pe marginea proprietății municipiului și crearea unui organ unic care gestionează eficient întreaga proprietate.

Pentru mai multe detalii puteți privi în reluare conferința de presă PPEM aici.

Totodată, vă reamintim că următoarea activitate din cadrul „Săptămânii reformei Primăriei” va avea loc mâine, miercuri, 25 mai, ora 17:30, când PPEM va organiza audieri publice cu privire la dublarea funcțiilor unor structuri din cadrul CMC.